fbpx

    În pericol la orice colț de stradă

    20/02/2020

    Lectură de 6 minute
    Anual, aproape 10.000 de români mor sau sunt răniți grav în accidente rutiere care ar putea fi evitate.

    Mașinile ne-au acaparat viețile. Stradă cu stradă, trotuar cu trotuar, și, de multe ori, spațiu verde cu spațiu verde. Așa că am decis să explorăm relația noastră cu automobilul prin patru videouri explicative și o hartă interactivă. Am numit această serie „Blocați în trafic”.

    Astăzi îți prezentăm primul episod:

    Intră în comunitate

    Credem în comunități. Credem în solidaritate. Credem că împreună putem face lucrurile mai bine. De aceea, publicația noastră a fost fondată și este susținută financiar exclusiv prin contribuția ta și a altor cititori. Poți pune umărul cu doar 2 euro pe lună.​

    Îți mulțumim că faci parte din comunitatea Inclusiv

    Credem în comunități. Credem în solidaritate. Credem că împreună putem face lucrurile mai bine. De aceea, publicația noastră a fost fondată și este susținută financiar exclusiv prin contribuția ta și a altor cititori. Invită-ți prietenii în comunitate!

    Participă la conversație

    2 Contribuții
    9 Răspunsuri la contribuție
    0 Followeri
     
    Contribuția cu cele mai multe reacții
    Cea mai populară discuție
    6 Contributori
    Alin RaduLiviu BărbulescuDragos StanaVladimir IuganuȘtefan Mako Contributori recenți
    cel mai nou cel mai vechi
    Victor Onofrei
    Oaspete
    Victor Onofrei

    Până la petiție, voință politică sau prioritate națională, eu aș face clipuri de sensibilizare cu șoferii care au fost condamnați pentru ucidere din culpă + bannere cu extrase din interviuri care să conțină un îndemn la acțiune / USP.

    Ștefan Mako

    Salutare! Sunt Ștefan de la Inclusiv. E o sugestie pertinentă, însă depășește puțin sfera noastră de activitate, se pretează mai degrabă într-o campanie de conștientizare la care ar trebui să lucreze autoritățile sau organizațiile non-profit din aria siguranței rutiere. Avem, însă, o direcție de acțiune pe care sperăm s-o dezvoltăm în acest an – prin care vrem să facilităm asemenea inițiative și să aducem la masă potențiali parteneri care să poată genera campanii. Mulțumim de susținere!

    Vladimir Iuganu
    Oaspete
    Vladimir Iuganu

    Un pas foarte important ar fi reintroducerea orelor de educație rutieră în școli, după cum prevede legea, care de aproape 30 de ani nu este respectată și nimeni nu a fost vreodată sancționat pentru încălcarea ei. Codul Rutier prevede aceste ore de educație rutieră: Articolul 124 Noul Cod Rutier actualizat 2016 OUG 195/2002 Ministerul Educaţiei şi Cercetării are următoarele atribuţii: a) asigură, prin programa şcolară, educaţia rutieră a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul preuniversitar; b) asigură, în unităţile de învăţământ specializate, pregătirea cursanţilor în vederea obţinerii permisului de conducere; c) îndrumă, coordonează şi controlează, prin inspectoratele şcolare, activitatea de educaţie… Citește mai mult »

    Ștefan Mako

    O observație foarte bună. Bașca, felul în care se face școala de șoferi la modul general – teorie și practică, cât și volumul incredibil de mare al elevilor, mai ales în orașele mari, ca Bucureștiul, ridică semne de întrebare serioase. E pe lista noastră de aprofundat, dacă ai sugestii în zona asta sau știi pe cineva care se pricepe, pune-ne în legătură. Mulțam de susținere!

    Dragos Stana
    Oaspete
    Dragos Stana

    Și mie mi se pare foarte bună ideea cu educația rutieră dar în același timp mă tem ca impactul asupra elevilor nu va fi cel dorit atâta timp cât regulile de circulație rutieră nu sunt întărite prin respectarea și aplicarea legii. Un exemplu clar care îmi vine în minte este cel legat de înterzicerea opririi autovehiculelor în apropierea trecerilor de pietoni (Ref. Art. 142. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor: pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și înainte de acestea;). Atâta timp cât elevii nu vor putea observa că ceea ce învață la… Citește mai mult »

    Ștefan Mako

    Personal, cred că felul în care se face școala de șoferi trebuie drastic reformat. Din experiența ultimilor opt ani prin București, cu bicicleta și scuterul, cred că e vital, dincolo de practica la volan și teoria care se face sau nu, ca fiecare viitor șofer să fie pus și în timpul școlii și în poziția altor participanți la trafic – cel puțin ca pietoni și bicicliști, ca să aibă o viziune integrată a traficului. În plus, conducerea defensivă ar trebui să fie parte esențială din pregătirea șoferilor – e incredibilă lipsa de înțelegere despre riscurile la care ne supunem și-i… Citește mai mult »

    Ștefan Mako

    Nu mi-e clar din articolul de lege citat în ce formă se aplică literele alea, care sună foarte bine, și dacă există programa și infrastructura necesară în afara liceelor tehnologice sau vocaționale.

    Știind cum funcționează școala românească, mă întreb, totuși, cât de utilă e educația rutieră în fără o minimă parte de participare efectivă la trafic – fie pe jos, cu bicicleta sau cu moped, sub îndrumarea profesorului/responsabilului. Poate o oportunitate de cântărit ar fi posibilitatea de a face școala de șoferi și în cadrul liceelor teoretice (nu am găsit nimic relevant la o căutare sumară), ca materie opțională.

    Alin Radu
    Oaspete
    Alin Radu

    Și mie îmi place ideea de educație care asigură pe termen lung ideea de siguranță și cooperare în trafic. În Germania, unde stau, de exemplu, există așa numitele școli de trafic. Sunt de obicei niște zone îngrădite în parcuri unde te poți duce cu copiii să îi înveți cum să să comporte în trafic din toate trei perspectivele: șofer, biciclist și pieton. Majoritatea acoperă toate situațiile, de la semne de circulație la semafoare și marcaje pe asfalt. Pe de altă parte însă nu e suficient și cred că nu vom scăpa de aceste pericole până când nu vom avea mai… Citește mai mult »