inclusiv_logo inclusiv_logo menu_toggle

Întrebări frecvente

Care e diferența între Inclusiv și alte inițiative independente de jurnalism?

În loc să ne concentrăm doar pe scoaterea la lumina zilei a nedreptăților, o să ne uităm mai insistent la cauzele care au dus la nedreptățile astea, la erorile de sistem care le fac posibile. Pentru ca apoi să putem identifica soluțiile, documentând inițiativele care reușesc, punctual, să rezolve o problemă a noastră, a tuturor.

În plus, vom pune transparența și colaborarea în inima muncii noastre. Nu ne mai întâlnim cu cititorii doar în momentul publicării, ci și înainte - te întrebăm ce subiecte te interesează și sub ce formă ai vrea să le primești; apelăm la experții din comunitatea Inclusiv ca să înțelegem mai bine un subiect; după publicare - te punem în legătură cu actori ai societății civile care lucrează deja la schimbarea socială.

Apropo, Inclusiv, așa cum arată el acum, e rezultatul unui proces de feedback continuu de la primii membri ai comunității. Vrem să ieșim din ideile noastre fixe și să facem lucrurile pe măsura ta și a celorlalți cititori.

Cât de des publicăm?

Dacă adunăm suficienți membri, o dată pe săptămână.

Ce o să publicăm?

Investigații, videouri explicative, infografice, reportaje, podcasturi etc.

Despre ce o să publicăm?

Despre ce nu se vede la știri sau ce decidem, împreună cu comunitatea, că merită o cercetare atentă pentru că ne afectează pe toți. Nu scriem despre cele mai noi declarații ale omului politic. Scriem despre context, cum am ajuns unde suntem și cum putem merge mai departe.

Cum ne poți ajuta?

Pe lângă investiția financiară în proiect, care ne ajută să punem pe picioare un cadru sigur și stabil pentru munca noastră jurnalistică și construirea comunității, o să-ți mai cerem ajutorul din când în când, când începem o documentare și avem nevoie, de pildă, de perspectiva cuiva plecat să muncească în străinătate în construcții sau de expertiza unui medic dintr-un spital românesc. O să organizăm mici trupe de intervenție pe 544 (legea accesului la informațiile publice), de analiză și vizualizare de date etc.

Trebuie să ne ajuți tot timpul?

Poți să nu te implici deloc, dacă vrei. Dar dacă ți se pare interesantă vreuna dintre provocările noastre și crezi că ai timp să dai o mână de ajutor, suntem aici să lucrăm împreună.

Ce înseamnă membru?

Folosim termeul de membru/membership ca să definim relația strânsă pe care vrem să o construim cu tine, așa cum reiese din acest articol publicat pe Columbia Journalism Review.

Potrivit acestuia, există trei tipuri de venituri directe de la cititori:

modelul cu donații, care presupune o relație caritabilă, încurajează cititorii să investească timp sau bani în susținerea unei cauze comune sau unor valori comune.

modelul cu abonamente, care implică o tranzacție de tipul acesta: plătești bani -> primești un produs sau serviciu.

modelul cu membership, care invită cititorii să investească timp, bani, contacte, expertiză, distribuție și idei ca să susțină cauzele în care cred; este un dialog și un transfer permanent de cunoaștere între jurnaliști și cititori.

Concret, membri Inclusiv se vor loga în platformă și vor putea să comenteze articolele, să intre în contact cu autorii și cu alți membri, și să participe activ la realizarea unor materiale jurnalistice. Cei care nu sunt membri pot citi articolele, dar nu pot comenta, interacționa și participa la aceste activități.

De ce să vă dau bani dacă materialele sunt la liber?

Există foarte puțin informație jurnalistică de calitate. Considerăm că jurnalismul trebuie să fie accesibil oricui, indiferent de puterea de cumpărare. Ăsta este motivul pentru care materialele noastre pot fi accesate indiferent dacă ne dai bani sau nu. Dar materialele costă bani. Dacă poți să ne sprijini, este extraordinar, contribui la libertatea informației și la producerea jurnalismului de calitate. Dacă nu, poți să dai informația mai departe. Și acest tip de contribuție ajută.

De ce nu pot să plătesc lunar?

Ca să dezvoltăm proiectul, avem nevoie de un buget solid cu care să ne acoperim cel puțin primele 6 luni de activitate. Am învățat din eșecurile altor proiecte similare - contribuțiile lunare pot fluctua foarte mult, iar asta poate vulnerabiliza proiectul: dacă scad intrările, putem fi obligați să renunțăm la o parte din colaboratori sau să întrerupem complet activitatea.

Prin campania de crowdfunding ne dorim să construim un buget pentru o perioadă de minimum 6 luni. După campanie vom deschide și contribuțiile lunare. Dacă nu strângem, însă, suma minimă (100.000€), îți returnăm banii.

Primesc factură pentru plată?

Da. Dacă te loghezi în contul de Steady, poți descărca fiecare factură emisă pe numele tău. Poți să-ți modifici contul astfel încât să-ți afișeze și adresa de facturare. Dacă vrei să plătești pe firmă, factura este deductibilă, conform legislațiilor naționale și europene în vigoare.

Pot să vă dau bani altfel?

Platforma Steady este destinată exclusiv contribuțiilor de tip membership. Aceasta nu este o platformă de donații. Dacă vrei să beneficiezi de beneficiile de membru/membru fondator, Steady este singura opțiune disponibilă în acest moment. Dacă vrei, totuși, să ne susții altfel, poți să o faci direct în aceste conturi ale Asociației Inklusiv Media:

RO66RNCB0090161439770001, în RON

RO39RNCB0090161439770002, în EUR

RO12RNCB0090161439770003, în USD

Banca Comercială Română S.A., SWIFT code:RNCBROBU

Pot să anulez înnoirea automată a contribuției?

Da. Vei primi o notificare cu câteva zile înainte de înnoirea contribuției. Poți să oprești contribuția în orice moment. Găsești aici toate condițiile de membru Steady. Răspunsuri la întrebările frecvente despre platformă, aici. Dacă întâmpini probleme, scrie-le aici.

Ce e Steady? De ce nu folosiți o soluție de plată mai cunoscută?

Steady nu este o platformă de donații și nu este o soluție de plată. Este un instrument dezvoltat special pentru publicații cu modele de membership. Printre altele, serviciul Steady aduce într-un singur tool soluții de plată cu recurență, instrumente de integrare cu alte servicii, generează contul de login pe care-l vei folosi pe platforma noastră și se ocupă de toată partea financiară. Asta ne ajută să nu ne mai batem capul cu fiecare serviciu, separat, și să ne concentrăm pe jurnalism. În plus, Steady împarte toate veniturile în tranșe lunare, pe care ni le transferă la sfârșitul lunii. Asta înseamnă că dacă la finalul campaniei de crowdfunding am strâns 100.000€, această sumă va fi împărțită la 12, iar în contul asociației vor intra lunar 8.333€ și nu 100.000€ cu care să ne facem de cap.

Dacă ai o întrebare la care nu am răspuns aici, întreabă-ne pe comunitate@inclusiv.ro